SĂ ÎNVĂȚĂM DIN TRECUT ȘI SĂ FIM PREGĂTIȚI PENTRU VIITOR

„Cred că patrimoniul îi inspiră pe cei tineri. Vedem o mulțime de lucruri concepute de ei, care își găsesc rădăcinile în trecut, dar care totodată sunt perfect adaptate zilelor noastre.”

Eugen Grigoraș, Brand Manager Volkswagen Autovehicule Comerciale

Ne-am întrebat ce legătură există între patrimoniul cultural și tinerii de azi și dacă mediul digital îi îndepărtează de valorile tradiționale, sau, dimpotrivă, poate fi fructificat în acest scop. Răspunsul a venit imediat de la partenerul de nădejde al Cronicarilor Digitali, alături de care am străbătut peste 8.000 km prin România, în patru Heritage Trips. Ce ne-a mai dezvăluit Eugen Grigoraș, Brand Manager Volkswagen Autovehicule Comerciale, despre mesajele care inspiră tânăra generație și comunicarea în domeniul auto descoperiți în povestea care urmează.

De ce Cronicari Digitali?
Am identificat încă de la început potențialul acestei campanii de a atinge sute de mii sau chiar milioane de tineri printr-un mesaj de calitate, care dorește să activeze o parte a societății care nu s-a implicat până acum în acțiuni de acest gen. Și ne-a mai atras ceva: partea de explorare a unor locuri noi și valoroase din România, pasiune pe care o împărtășim și noi, la Volkswagen Autovehicule Comerciale.

Calitate înainte de toate
Calitatea rămâne numitorul comun, atât pentru produse, cât și pentru proiectele cu care ne asociem. În aparență, produsul pe care îl comercializăm pare foarte bine targetat, cu un profil al clientului foarte bine definit. Realitatea însă ne-a demonstrat altceva, și anume faptul că gama de autovehicule comerciale își găsește utilitatea într-un segment foarte larg de clienți. De aici și poziționarea noastră foarte variată în comunicare.

Tineri, dar implicați
Tinerii de azi se implică, le trebuie doar o cauză care să merite implicarea lor. Iar lucrul pe care îl apreciez cel mai mult la ei este voluntariatul. Tinerii vor schimba multe, începând de la mentalități și până la modul în care se vor derula și conduce business-urile viitoare. Au un spirit antreprenorial ieșit din comun. Nu avem nevoie de pârghii care să îi determine să se implice în campanii, au nevoie de modele și motive și, din fericire, aceste modele încă le mai avem.

Millennials la raport
Cei din generația Y sunt persoane care deja au o experiență pe piața muncii, derulează afaceri de succes, de cele mai multe ori acestea fiind moșteniri de familie. Sunt cei care duc mai departe anumite tradiții. În schimb, cei din generația Z vor fi cei care vor schimba și modela cu adevărat viitorul. Este generația care a interacționat cel mai mult cu noile tehnologii, cu toate gadgeturile, inventează continuu, au un simț fantastic de adaptare. Putem să spunem că pentru ei pregătim următoarele produse, noi cei din domeniul auto.
În următorii ani, autovehiculele vor căpăta noi valențe, iar acest lucru îl putem vedea cu ușurință la modelele apărute în ultima perioadă. Dar un lucru pe care, sincer, îl apreciez foarte mult și la această generație, este curiozitatea lor față de istorie și tradiții, chiar dacă acestea sunt livrate în format digital. Iar acest lucru s-a văzut foarte clar în proiectul vostru.

Generația tânără + patrimoniu=?
Cred că patrimoniul îi inspiră pe cei tineri. Vedem o mulțime de lucruri concepute de ei, care își găsesc rădăcinile în trecut, dar care totodată sunt perfect adaptate zilelor noastre.

Brandul în vremea digitală. Avantaje și dezavantaje
Piața se schimbă, iar aici intervine marea provocare a brandurilor, dacă vor supraviețui sau nu, dacă se vor adapta sau nu. Este bine să învățam din trecut și să fim pregătiți pentru viitor. Iar noi, la Volkswagen, știm acest lucru poate mai bine ca oricine. Digitalul cu siguranță te ajută. Mesajul ajunge mult mai repede și facil la cei care îl caută, cheia constă unde îți plasezi mesajul și mai ales, cum.

 Tradițional digital
Cred că noua generație, înainte să înțeleagă, simte brandul, indiferent care este el și ce anume vinde. Dacă ei nu vor rezona cu acel brand, soarta acestuia este oarecum decisă. Da, cred că o parte dintre valorile, tehnicile și mecanismele tradiționale se vor regăsi în viitoarea lume digitală, cel puțin atâta vreme cât mai suntem ancorați într-o lume reală și nu transferăm totul în lumea virtuală.

 Creator de conținut digital – de ce și când?
Aici deja vorbim de oameni specializați și, de obicei, atunci când vrei să obții lucruri de calitate este bine să apelezi la serviciile specialiștilor. Ei cunosc cel mai bine noile tendințe digitale, știu exact care este contentul ce prezintă un real interes. Mediul online se schimbă permanent, este aproape imposibil să ținem pasul cu el. Doar cei care sunt specializați în acest domeniu reușesc așa ceva – e de ajuns să vă uitați la câte joburi dedicate exclusiv mediului online au luat naștere în ultimii ani.

O nouă lume digitală
A folosi mediul online într-un scop anume poate avea conotații atât pozitive, cât și negative. Dar să luăm doar aspectele pozitive. Societatea oricum va suferi transformări: deja avem aplicații care ne spun în cât timp sosesc mijloacele de transport în comun, unde am parcat mașina, situația din trafic, câte calorii consumăm și multe altele. Inclusiv autovehiculele te educă să conduci cât mai economic și nepoluant, sau te avertizează când ești obosit.
Să schimbăm societatea, probabil ne dorim cu toții. Problema este că fiecare individ în parte are anume viziuni și așteptări de la societate. Prin urmare, a schimba societatea este o chestiune subiectivă. Cum? Evident și prin mediul digital, dar nu numai.

Parlez-vous… patrimoniu?
Orice turist străin trebuie îndreptat în primul rând către Delta Dunării, un loc cum nu găsești nicăieri în Europa. Apoi, nu sunt de neglijat nici tradițiile care s-au păstrat în locuri îndepărtate precum Maramureș sau Bucovina.
Iar când vine vorba despre monumente reprezentative, atunci Ansamblul Sculptural Constantin Brâncuși din Târgu Jiu este semnificativ pentru moștenirea culturală a României.