Despre branduri în lumea digitală și cum poți să ai impact pozitiv asupra generației de azi

Dacă tinerii vor înțelege că problemele de interes general sau public îi afectează direct, atunci vor fi mult mai receptivi în a dori să se implice.”

 

Ioana Mârzac-Sigarteu, Corporate Communication Manager – Samsung România

Pentru Ioana Mârzac-Sigarteu, Corporate Communication Manager la Samsung România, mediul online se transformă într-un avantaj pentru cei care pot interacționa mai ușor cu consumatorii lor, dar asta nu înseamnă că nu se creează și anumite riscuri. Cum pot fi acestea înlăturate de brandurile care aleg să vorbească în limbajul millenial și, mai ales, cum poate ajunge patrimoniul cultural al României să dezvolte latura creativă a tinerilor în căutare de identitate și scop, povestește pe îndelete un manager plin de entuziasm dintr-un domeniu mereu în mișcare.

Bună, numele meu este…
Ioana Mârzac-Sigarteu, Corporate Communication Manager Samsung România, fiind responsabilă de comunicarea de brand, PR & social media și evenimentele dedicate brandului. Lucrez de peste 10 ani în marketing, aceasta fiind și specializarea din facultate. Sunt îndrăgostită de acest domeniu veșnic în schimbare, cu provocări constante atât la nivel creativ, cât și de rezultate.

De ce Cronicari Digitali?
Puține campanii reușesc să atragă atenția tinerilor și să comunice pe limba lor, motiv pentru care am fost mai mult decât bucuroși să ne alăturăm acestui demers. Ne-a atras atenția în primul rând faptul că este vorba de o campanie de promovare a valorilor autentice, prin revendicarea și înțelegerea trecutului într-o manieră cât se poate de actuală – prin intermediul social media. Ne place că se adresează generației millenials, o generație digitală, căreia trebuie să i ne adresăm diferit față de cum am fi făcut-o cu ani în urmă și pe care majoritatea brand-urilor o targetează.

La valori înainte
Samsung alege să se alăture campaniilor care corespund cu valorile sale, în care crede și pe care le promovează la rându-i, ca de exemplu autenticitatea. Ne bucurăm extrem de mult când propunerea unui proiect vine din partea unui creator de conținut pe care îl admirăm și cu care rezonăm. Ne transferăm reciproc încredere, astfel că proiectul iese aproape întotdeauna așa cum l-am gândit.

Tineri, dar implicați
Cred că cel mai important este ca orice proiect care vizează implicarea tinerilor să li se adreseze acestora pe limba lor, fie că vorbim de fotografii, de video sau de text. De asemenea, știm că atenția le este distrasă constant din cauza cantității foarte mari de informație la care sunt expuși, de aceea este important ca mesajul să fie scurt și de impact, pentru a le trezi interesul. Dacă tinerii vor înțelege că problemele de interes general sau public îi afectează direct și pe ei, atunci vor fi mult mai receptivi la a dori să se implice în respectivele campanii.

Millennials la raport
Generația tânără este una foarte activă, expansivă, curioasă. Fiind o generație care a crescut cu social media, este normal ca tinerii să fie tot timpul conectați, să aibă un cerc mare de cunoștințe și să participe activ la evenimente nu doar din online, dar și din offline. Eu o văd ca o generație căreia nu îi este teamă să își manifeste convingerile și să își spună părerea, chiar dacă este una diferită. Constituie prin urmare un segment important de consumatori, motiv pentru care toate brand-urile ar trebui să își gândească campaniile și în funcție de specificul ei.

Generația tânără + patrimoniu=?
Generația de astăzi nu acordă așa de multă atenție patrimoniului și istoriei în general, asta pentru că viața lor gravitează în jurul altor coordonate. Tocmai din acest motiv este lăudabilă inițiativa voastră de le prezenta tinerilor elemente de patrimoniu importante, prin intermediul acestor tururi ghidate pe care le organizați în cadrul evenimentului Cronicari Digitali. Pe lângă asta, au și oportunitatea să transmită mai departe ideea campaniei și să își manifeste spiritul creativ prin intermediul fotografiilor pe care le fac.

Brandul în vremea digitală. Avantaje și dezavantaje
Trăim deja în era în care brand-urile acordă cea mai mare atenție și resurse construirii unei identități în mediul digital. Cu toții petrecem din ce în ce mai mult timp online, astfel că sunt șanse mult mai mari să aflăm de un brand, de campaniile pe care le face și de valorile pe care le promovează din mediul online, în special de pe rețelele de socializare. Avantajul principal este ușurința cu care putem comunica; în nicio altă perioadă nu a fost la fel de ușor ca brand-urile să relaționeze cu consumatorii. Valorile pe care le promovează un brand pot fi cu ușurință comunicate prin asocierea cu un ambasador de brand, prin campanii dedicate, care de cele mai multe ori reușesc să atragă noi segmente de consumatori și să transforme consumatorii brand-ului în brand lovers, mult mai loiali.

Un posibil dezavantaj ar fi greutatea în a te diferenția pe o piață de multe ori saturată. Brand-urile trebuie să gândească campanii ingenioase, capabile să atragă atenția oamenilor și să o mențină mai mult decât câteva minute cât durează un spot sau lecturarea unui text. Adevărata provocare pentru un brand este ca atenția oamenilor să treacă dincolo de ecranul device-ului, mai ales când concurezi cu toate industriile atunci când vine vorba de atenție, nu doar cu competiția ta directă.

Tradițional digital
Brand-urile își pot comunica valorile și misiunea dacă se adresează tinerei generații pe limba ei și în mediile în care aceasta petrece cel mai mult timp, adică în mediul online. Dacă vor să se adreseze unei anumite categorii de vârstă, de exemplu, se pot folosi de imaginea unui influencer în al cărui target se află segmentul respectiv. Bineînțeles că acesta esta doar primul pas, urmează apoi partea cea mai dificilă: ce mesaj comunică și cum îl transmit?
Aici posibilitățile sunt nenumărate, datorită faptului că lumea digitală este pe cât de vastă, pe atât de complexă. Prin urmare, nu cred că mai putem vorbi de tehnici sau mecanisme tradiționale care să funcționeze și în lumea digitală, tocmai pentru că aici putem defini oricând mecanisme sau tehnici noi.

Creator de conținut digital – de ce și când?
Cred că rolul pe care îl joacă un creator de conținut în transmiterea mesajului sau a valorilor unui brand este unul foarte important, de aceea prima provocare cu care se confruntă un brand este identificarea acelui om care să se identifice cu valorile de brand și care este în măsură să le transmită și comunității lui prin conținutul creat. Ideală este situația în care brand-ul și creatorul de conținut se susțin reciproc și cresc împreună.

Rolul creatorilor de conținut este important pentru că aceștia au adunat o comunitate pe care o au alături și care are încredere în aceștia și pe care o pot influența. Pentru brand-uri acesta este un asset important și asocierea vine atunci când brand-ul dorește să transfere încrederea comunității de la influencer la brand.

O nouă lume digitală
Cred că mare parte din lucrurile care ne afectează, fie direct, fie indirect, se întâmplă în mediul digital. Astfel că dacă reușim să direcționăm acțiuni benefice societății în mediul digital, pe canale accesate de mulți oameni, atunci da, putem contribui la crearea unei societăți așa cum ne dorim.

Do you speak… patrimoniu?
Cred că unui străin aș putea să-i povestesc despre diversitatea și bogăția patrimoniului cultural românesc. Avem cu ce să ne mândrim pentru toate gusturile, iar multe locuri nu sunt atât de cunoscute. Personal, îmi sunt drage peisaje din ținuturile natale, cum ar fi cele de pe Valea Someșului, sau cele de unde am copilărit, precum Valea Zânelor din Covasna. Din București, clădirea mea preferată este Muzeul George Enescu, atât ca arhitectură de exterior, cât și de interior.