DĂ SWIPE DREAPTA PATRIMONIULUI CULTURAL!

Ce se întâmplă atunci când online-ul își dă mâna cu offline-ul și creează o conexiune emoțională între trecut și prezent? Apare prima expoziție de storytelling fotografic prin care patrimoniul cultural este promovat prin intermediul generației millennials, iar limbajul lor, devine viral.

Timp de o săptămână, spațiul AWE – Adaptive Work Environment, din cadrul Palatului Universul din București, a fost locația în care vedete au fost 44 de fotografii cu obiective de patrimoniu din România precum Palatul CEC, Casa Monteoru sau Sarmizegetusa, realizate de către tineri fotografi, amatori sau consacrați și postate pe Instagram.

Reuniți sub sloganul „Împreună facem viral patrimoniul cultural”, expoziția organizată de către  Zaga Brand, a adunat peste 500 de vizitatori. Și cum asocierea a venit natural, de la milenar la millennial, spațiul AWE a fost vizitat de persoane de toate vârstele care au dorit să își înțeleagă trecutul și să promoveze patrimoniul cultural prin engagement, conectându-se, astfel, la trecut prin viitor.

„Trăim într-o etapă în termenul de patrimoniu își pierde ușor, ușor, semnificația. Premisa #CronicariDigitali a plecat de la o simplă idee – trecutul MEU este și AL TĂU. La fel și viitorul. Este datoria fiecăruia dintre noi să nu ne uităm trecutul, povestindu-l și promovându-l prin social media. Prin această expoziție de fotografie am arătat cum un Cronicar Digital poate spune povestea patrimoniului național într-un mod original, cu difuzare virală pe feed-ul său!” a spus Silvia Teodorescu, Managing Partner Zaga Brand.

Workshop-uri de fotografie digitală cu influenceri

Pe lângă fotografiile expuse, vizitatorii expoziției au avut și câteva surprize pe măsură. Radu Niță, Dan Posea, Adrian Dan și Cristian Vasile, cunoscut în social media românească sub nickname-ul de Igu, au fost doar câteva dintre highlight-urile acelor zile.

Cei patru cunoscuți influenceri și-au dat întâlnire, alături de comunitățile acestora, la workshop-uri dedicate fotografiei în social media în care au discutat pe larg despre ce înseamnă pasiunea pentru fotografie, cum poate aceasta să devină un mod de viață din punct de vedere profesional și care sunt „culisele” din spatele unui profil de Instagram de succes.

Expoziția de fotografie #CronicariDigitali s-a desfășurat în perioada 24 februarie – 1 martie 2019 și a fost realizată cu sprijinul Domeniile SamburestiCanon România și Profructta.