Cum se împletește comunicarea creativă cu mediul digital, în viziunea AQUA Carpatica

Partenerii Cronicari Digitali de la AQUA Carpatica deschid conversația despre valorile tradiționale în vremea digitală. Oare se pot transmite acestea folosind paradigma clasică, sau e necesară o schimbare de atitudine pentru a implica tinerii în subiecte de calitate, precum promovarea patrimoniului cultural? Răspunsul, în cronica ce urmează. Digitală, cum altfel?

De ce Cronicari Digitali?
Campania Cronicari Digitali ne-a stârnit interesul încă de la prezentarea proiectului și prin publicul țintă căruia i se adresează, datorită obiectivului ambițios pe care și  l-a propus – acela de a promova în rândul tinerilor identitatea și valorile României prin intermediul patrimoniul ei cultural. Un factor important care ne-a determinat să ne alăturăm este și prin prisma conținutului digital de calitate pe care îl generează.

Valori de calitate
Din multitudinea de proiecte care ajung la echipa de marketing și comunicare le selectăm pe acelea care se pliază în primul rând, pe valorile noastre de brand.  De asemenea, ne îndreptăm atenția către acele inițiative bine articulate, cu potențial și relevante domeniului căruia îi sunt adresate.

Proiectele în care alegem să ne implicăm în general prin sponsorizare nu au întotdeauna legătură cu numerele generate, fie că ne referim la reach-ul din social media sau la numărul de persoane care au fost expuse la mesajul proiectului, ci mai degrabă au legătură cu mesajul transmis și impactul pe care poate să-l aibă în viața celor cărora este destinat. Avem, de asemenea, o matrice de evaluare a proiectelor structurată pe o serie de criterii clare, deontologice și aliniate valorilor de brand AQUA Carpatica.

Tineri, dar implicați
Tinerii apreciază storytelling-ul creativ, proiectele cu componentă de responsabilitate socială și vor să fie implicați în mod activ în conversații. Nu este dificil să stârnești interesul generației Millennials și chiar interesul generației Z atunci când te adaptezi limbajului lor și unui attention span de câteva secunde sau dacă le oferi informații clare și concise. Dacă ieși din paradigma tradițională, aceea de comunicare unilaterală și implici tinerii în conversații, de exemplu prin intermediul unor activări creative, aceștia vor răspunde pozitiv inclusiv unor campanii de patrimoniu cultural.

Generația tânără + patrimoniu=?
Din perspectiva de brand AQUA Carpatica am observat câteva subiecte legate de moștenirea culturală și de patrimoniul cultural și natural cu care comunitatea din online interacționează și rezonează. Spre exemplu, peisajele din Țara Dornelor, și patrimoniul imaterial cum sunt practicile asociate cu tradiții naționale, sau celebrări ca ziua României, ziua Iei sunt subiecte bine primite de comunitatea AQUA Carpatica.

Tradițional digital
Un brand care are o abordare creativă, o strategie solidă și o voce distinctă, cu un brand voice bine conturat poate să-și adapteze mesajul în funcție de publicul țintă astfel încât să le stârnească atenția și să-i implice în conversații. În mediul online un brand are ocazia să-și transmită valorile și misiunea de brand prin intermediul a numeroase platforme cum sunt Instagram, Facebook sau Snapchat care îți pun la dispoziție instrumente creative de captare a atenției. Practic fiecare mesaj pe care îl creezi și pe care îl transmiți ar trebui să reflecte perspectiva unică a brandului adaptată canalelor digitale și rețelelor sociale.

Creator de conținut digital – de ce și când?
Influencer marketing a început să prindă contur și este o componentă pe care brandurile o includ în strategia lor de marketing. Noi încurajăm în principal oamenii din comunitatea online care au o afinitate de brand să participe în mod activ la conversațiile pe care le lansăm și să devină chiar ei creatori de conținut.

Un exemplu este platforma online hidratarecorecta.ro, recent lansată pentru produsul AQUA Carpatica Kids, în care i-am implicat pe tinerii părinți să afle cu exactitate cantitatea optimă de lichide pe care ar trebui să o consume copiii lor în fiecare zi. Platforma pune la dispoziție un calculator care în funcție de anumiți factori generează un răspuns personalizat pentru fiecare copil în parte. Astfel, părinții pot afla mult mai simplu și mai rapid cantitatea de lichide recomandată pentru hidratarea zilnică a celor mici și acestea generează și conversații despre brand.

Parlez-vous… patrimoniu?
Turiștilor străini le-am vorbi despre Țara Dornelor pentru că este locul pe care noi, AQUA Carpatica, îl numim acasă. Tot acolo se află și izvoarele AQUA Carpatica apărute în urma unor fenomene naturale, care au început în adâncurile munților vulcanici și care continuă până la izvoarele din poienile Țării Dornelor.