Cine schimbă regulile jocului în mediul digital?

„Lumea digitală este mai prezentă ca oricând și se va dezvolta
într-un ritm amețitor 
datorită avansului tehnologic, așadar,
metodele tradiționale vor fi, în curând, de domeniul trecutului.”

Diana Tănase, Marketing Manager Mastercard România

Trăim într-o lume digitală care aparține generației Millennial. În caz că mai aveai vreun dubiu că nu e așa, Diana Tănase de la Mastercard ne prezintă mai jos argumentele sale convingătoare. Descoperă ce are de spus un Marketing Manager cu energie pozitivă despre patrimoniu în varianta 2.0 și despre poveștile autentice care construiesc branduri de succes.

Bună, numele meu este…
Diana Tănase și sunt full time Marketing Manager pentru Mastercard România încă din 2013. Sinceră să fiu, am ajuns să activez în acest domeniu printr-o serie de contexte și întâmplări fericite, pe care și dacă le planificam nu ar fi rezultat atât de bine.  Am început într-o agenție de producție publicitară „de familie”, unde am construit bazele competențelor actuale, pe care apoi le-am dezvoltat în cadrul uneia dintre cele mai mari agenții din România. Sosirea în echipa agenției de publicitate care lucrează îndeaproape cu echipa de marketing a Mastercard a fost o coincidență fericită, cu o chimie instantanee.

Cele două etape m-au pregătit pentru a face trecerea „la client”, cum ar spune colegii din agenție, pas pe care, la momentul respectiv, l-am simțit mai mult decât firesc. Iar acum se simte la fel. 🙂 Și cum marketingul este despre întrebări, oameni, provocări și experiențe priceless, ei bine, m-a cucerit de la prima întâlnire.
Acum, făcând un pas în spate și uitându-mă la toată experiența cumulată, pot spune doar atât – totally worth it.

De ce Cronicari Digitali?
Un lucru este cert, patrimoniul cultural este o moștenire pe care trebuie să o merităm și, pe cât posibil, să o protejăm și să o conservăm. Încă de când campania abia prindea contur, am intuit că va crește și se va bucura de un adevărat succes. Dar cel mai important, am simțit-o aproape de convingerile noastre, iar atunci am decis că nu putem sta deoparte, ci trebuie să ne implicăm activ pentru a deveni parte din povestea care va reuși să aducă trecutul mai aproape de generația Millennials.

Iar Mastercard a fost întotdeauna un puternic susținător și promotor al culturii, drept dovadă anul acesta am sărbătorit 12 ani de parteneriat cu Festivalul Internațional de Film Transilvania. Iar povestea va continua, stay tuned.

La proiecte înainte…
Ne alegem proiectele după chipul și asemănarea noastră. Cu alte cuvinte, este important să aibă un set de principii și valori de business în care să ne regăsim, iar multe dintre cele pe care deja le susținem urmează aceleași repere după care ne ghidăm și noi în dezvoltarea de business – creativitatea, agilitatea, pasiunea și spiritul întreprinzător. Patru ingrediente care, alături de muncă și un gram de noroc, pot asigura succesul.

De exemplu, am ales să sprijinim proiecte din arii diverse de activitate precum tehnologie (Pago, Volt sau phyre), artă și entertainment (festivalurile TIFF, Electric Castle sau Summer Well) sau sport (UEFA Champions League).

Tineri, dar implicați
În prezent, suntem spectatorii unei serii de schimbări uriașe, o parte dintre acestea datorându-se implicării și mobilizării rapide a tinerilor. Indiferent dacă ne referim la implicarea lor pe rețelele de social media, în activități de voluntariat sau în cadrul protestelor, observăm că noua generație își dorește să se implice activ în acțiuni care contează cu adevărat. Millennials privesc lumea dintr-o perspectivă diferită față de generațiile anterioare. Ei sunt inovatori, creativi, conectați și curioși, dar mai ales, urmează oameni, trenduri, companii sau organizații pe care le îndrăgesc sau la care aspiră.

Drive-ul există, așadar, dacă ne dorim să-i avem alături, aceste campanii trebuie conduse de branduri sau organizații pe care tinerii le respectă, iar acestea trebuie să relateze povești autentice, de încredere, cu care tinerii să rezoneze.

Millennials la raport
Millennials este o generație care schimbă toate regulile jocului, fiind prima generație cu adevărat globală, interconectată, cu acces la cunoștințe și unelte puternice. Tinerii apreciază transparența și sinceritatea, și consideră că realitatea nu trebuie cosmetizată, ci asumată – iar de aici provine și popularitatea crescută a influencerilor care au reușit să se apropie de consumatori, așa cum nu am fi anticipat vreodată, doar pentru că „they show their true colors pe platformele de social media”. Totodată, sunt însetați de libertatea de mișcare, comunicare, gândire și cunoaștere, dar știu ce vor și își vor dori întotdeauna ce-i mai bun, datorită accesului la o infinitate de opțiuni.

Generația tânără + patrimoniu=?
Tinerii vor rămâne interesați de patrimoniu doar în măsura în care îl prezentăm într-un mod inovator și creativ, în special cu ajutorul digitalului. Tot ceea ce contează pentru ei este dacă le va aduce cu adevărat valoare în viețile lor, îi vor învăța ceva nou, ceva ce le-ar putea folosi în mod real în viitor. De asemenea, patrimoniul ar putea fi o sursă de inspirație, din care tinerii să își extragă cunoștințele, să își extindă orizonturile și, de ce nu, să transmită mai departe informația.

Brandul în vremea digitală. Avantaje și dezavantaje
Mastercard este o companie de tehnologie care operează cu instrumente digitale astfel că putem spune că digitalul face parte din ADN-ul nostru. Dacă vorbim din perspectiva modului în care va evolua comunicarea brandurilor, pot spune că tot mai multe companii vor își vor manifesta din ce în ce mai mult interesul pentru inteligența artificială și o vor folosi treptat în campaniile de promovare ale brandurilor pe care le dețin.

Acest lucru nu poate aduce decât numeroase avantaje pentru că, înainte de toate, va automatiza procese, iar publicul va fi cucerit prin ușurința și creativitatea cu care brandurile le vor oferi consumatorilor adevărate experiențe. 

Tradițional digital
Fiind prima generație digitală nativă, Millenialii au rescris regulile jocului atunci când vine vorba de comunicare. Aleg cu precizie cărui brand își dedică atenția, fiind foarte interesați să îi afle atât povestea, cât și valorile, și au acces nelimitat la informații, fiind conectați în permanență, pe multiple platforme și dispozitive simultan. Iar acest lucru le dă mari bătăi de cap brandurilor din toată lumea. Însă trebuie să fim optimiști și creativi, căci în orice provocare se află și o oportunitate.

Companiile trebuie să ofere informații autentice consumatorilor pentru a le câștiga loialitatea, adaptate dispozitivelor și canalelor pe care aceștia le utilizează. Lumea digitală este mai prezentă ca oricând și se va dezvolta într-un ritm amețitor datorită avansului tehnologic, așadar, metodele tradiționale vor fi, în curând, de domeniul trecutului. 

O nouă lume digitală
România conduce din multe puncte de vedere revoluția digitală – de exemplu, suntem printre primele locuri din Europa la gradul de utilizare al smartphone-urilor, e deja cunoscut nivelul de acoperire al internetului. Un fapt mai puțin cunoscut este ca suntem în top 10 în lume în ceea ce privește gradul de utilizare al celor mai noi tehnologii de plată, precum plățile contactless.

De asemenea, în cadrul Mastercard Technology Summit organizat în noiembrie, am simțit interesul crescut al vizitatorilor pentru concepte inovative ce vor reinventa shopping-ul traditional, precum Retail Mirror și Smart Table.

Do you speak… patrimoniu?
România este o țară care merită explorată în adevăratul sens al cuvântului, fiind încărcată cu obiective turistice, peisaje de neuitat și clădiri pline de poveste. Oricărui turist i-aș recomanda cu căldură să renunțe pentru câteva ore la obiectivele turistice pe care și le-a setat în minte și să pornească pe drumurile mai puțin bătătorite – atunci vor fi cu adevărat surprinși.

Un loc în care revin mereu cu drag este Sighișoara – să savurezi o cafea la apusul soarelui privind Turnul cu Ceas este cu adevărat de neprețuit.